Siirry sisältöön

23.5.2024 järjestettävä L7 & LTR –koulutuspäivä pitää sisällään monipuolisen kattauksen työpajoja järjestelmien eri osa-alueista.

Päiväohjelma järjestetään klo 9:00 – 17:00.

 

Tapahtuman aikataulu
klo 8:45 – 9.30 – Ilmoittautuminen ja aamukahvit
klo 9.30 – 10.30 – Päivän aloitus ja tuoteterveiset
klo 10:30 – 10:45 – Tauko
klo 10:45 – 12:00 – Ensimmäiset työpajat
klo 12:00 – 13:00 – Lounas
klo 13:00 – 14:30 – Työpajaohjelmaa
klo 14:30 – 15:00 – Iltapäiväkahvit
klo 15:00 – 16:30 – Työpajaohjelmaa
klo 16.30 – 16:45 – Tauko
klo 16:45 – 17:00 – Päivän yhteenveto
klo 17:00 – 19:00 – Afterwork-tilaisuus ja rentoa verkostoitumista

 

Työpajojen avulla syvennät osaamistasi järjestelmien käytössä sekä keräät parhaat vinkit toimintojen tehokäyttöön.

Huom. Työpajoihin ilmoittaudutaan myöhemmin erillisen kyselyn kautta, joka toimitetaan tapahtumaan osallistuville.

Tutustu työpajojen tarkempiin sisältöihin alta ja varmista paikkasi tapahtumassa!

 

Myynnin, materiaalihallinnon ja tuotannon kehitykset sekä klinikka

Kohderyhmä: Työpaja soveltuu myynnin, materiaalihallinnon ja tuotannonohjauksen eri osa-alueiden, kuten myyjän ruudun ja tuotannonsuunnittelun parissa työskenteleville käyttäjille. Työpajassa tutustutaan L7:n uusiin ominaisuuksiin ja annetaan käyttövinkkejä.

Paikka ja aika: Ballroom 1, klo 10:45 – 12:00 

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Työpajassa käsitellään seuraavia aiheita:

  • Perustietoihin liittyviä uusia kehitysominaisuuksia
  • Myyjänruudun uudet ominaisuudet
  • Tuotannonsuunnittelun uusimmat toiminnallisuudet
  • Hälytystarvelaskennan kehitykset
  • Tutustumme uuteen “Kiinteän työvaiheen” ajoitustapaan
  • Tuotantoon liittyvät REST -rajapinnat
  • Etukäteiskysymyksien läpikäynti

 

Asiantuntijat ovat tavattavissa myös työpajojen jälkeen klo 15:00 – 16:30

  • Askarruttavat kysymykset, vapaata keskustelua ja verkostoitumista

 

 

Henkilöstöhallinnon kehityksiä ja klinikka

Kohderyhmä: Työpaja on tarkoitettu toimialasta riippumatta kaikille palkanlaskennan parissa työskenteleville. Työpajassa esitellään uusia ominaisuuksia ja nostetaan esille käyttövinkkejä. Työpajan klinikkaosuudessa Visman asiantuntijat vastaavat kysymyksiisi.

Paikka ja aika: Ballroom 2, klo 10:45 – 12:00

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Työpajassa käsiteltäviä muutoksia ja kehityksiä:

  • Vuokratyöntekijästä työsuhteeseen, alkupäivän käsittely
  • Ennakonpidätystietojen jatkuva päivitys
  • Työtapahtumien tuonti etukäteen
  • Palkkajaksojen lukitseminen laskennan ajaksi
  • Ansaintajakson tyhjennys
  • Erillisilmoituksesta tilisiirto tai ostolasku
  • Lomapalkkavarausraporttiin pitämättömät lomat
  • Etukäteiskysymyksien läpikäynti

 

 

LTR:n projektiseuranta ja budjetointi

Kohderyhmä: Projektipäälliköt, projektinhoitajat

Paikka ja aika: Ballroom 3, klo 10:45 – 12:00

 

Haluatko varmistaa, että projekteissasi pysytään budjetissa ja kustannukset pysyvät hallinnassa? LTR:n uusi budjetointi- ja kustannusseurantatyökalu tarjoaa ratkaisun tähän haasteeseen. Tämä selainpohjainen työkalu on suunniteltu helpottamaan projektipäälliköiden ja työnjohtajien työtä.

Uusi sovellus tarjoaa kattavan näkymän ja mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan kaikille aktiivisille projekteillesi. LTR:n budjetointi ja kustannusseuranta tehostavat toimintaanne ja tekevät projektien hallinnasta sujuvampaa.

Projektien budjetointi litteratasolla sekä kustannusseuranta litteroinnin avulla ovat vain osa tämän työkalun tarjoamista ominaisuuksista. Porautuminen tapahtumatasolle mahdollistaa yksityiskohtaisen tarkastelun ja antaa sinulle täyden hallinnan kustannusrakenteestasi. Lisäksi, siirtäessäsi budjetteja ja ennusteita L7:ään, voit laskea projektiesi valmiusasteen ja optimoida osatuloutukset suunnitelmallisesti.

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

  • Kustannusseurannan periaatteet ja yhteys L7:ään
  • Käyttöliittymän rakenne, omat näkymät ja suosikkiprojektit
  • Budjetin rakenne ja rakenteen muokkaus, litterat ja litterahierarkia
  • Budjetin avaus, ennusteen ylläpito ja budjettitapahtumien kommentointi
  • Muutosloki
  • Budjetin ja ennusteen siirto L7:ään

 

Älä anna kustannusten hallinnan olla esteenä menestyksellesi. Siirry kohti tehokkaampaa ja hallitumpaa projektinhallintaa LTR:n budjetointi- ja kustannusseurantatyökalun avulla!

 

 

Tuotannon ja varaston kehitykset sekä klinikka

Kohderyhmä: Työpaja soveltuu myynnin, materiaalihallinnon ja tuotannon eri osa-alueiden, kuten varastologistiikan parissa työskenteleville käyttäjille. Työpajassa tutustutaan LTR:n uusiin ominaisuuksiin ja annetaan käyttövinkkejä.

Paikka ja aika: Ballroom 1, klo 13:00 – 14:30 

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Työpajassa käsitellään seuraavia aiheita:

  • Tilausten toimitusvalvonta ja raportointi
  • Tuotteen rakennekäsittely työnohjauksessa
  • Työjonojen kehitykset
  • Varastonhallinta
  • Etukäteiskysymyksien läpikäynti

 

Asiantuntijat tavattavissa työpajan jälkeen klo 15:00 – 16:30

  • Askarruttavat kysymykset, vapaata keskustelua ja verkostoitumista

 

 

Taloushallinto: uusi ostoreskontra

Kohderyhmä: Tässä työpajassa keskitytään uuteen Visma L7 ostoreskontraan. Työpaja soveltuu uutta ostoreskontraa jo pitempään käyttäneille, mutta myös vasta-alkajille. 

Paikka ja aika: Ballroom 2, klo 13:00 – 14:30

 

Työpajassa käydään läpi ostolaskun käsittely verkkolaskujen noudosta maksatukseen saakka.

Ostoreskontraan on julkaistu paljon uusia käyttöä helpottavia ominaisuuksia. Näitä tuodaan esille ostolaskun käsittelyn eri vaiheissa. Työpajassa esitellään parhaat käytännöt ostolaskujen tehokkaalle ja nopealle käsittelylle automaatiota hyödyntämällä.

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Työpajassa käydään läpi ostolaskuprosessi sekä uuden ostolaskujen ylläpidon viimeisimmät kehitykset.

  • Uusi rivien jakaminen kustannuspaikoittain
  • L7:n kehitykset kierrätykseen
  • Ohjaukset toimittajittain
  • Ostotilauksiin kohdistus
  • Asetukset
  • Raportit
  • Eräseurattavien tuotteiden varastoeräkäsittely
  • Automatisointi
  • Muita pienempiä kehityksiä

 

Lisäksi työpajassa käydään läpi ennakkokysymyksiä ja yleisimpiä tilanteita.

 

 

Pääkäyttäjätoimintojen kehitykset ja klinikka

Kohderyhmä: Tässä työpajassa keskitytään L7/LTR uusiin pääkäyttäjätoimintoihin ja rajapintoihin. Työpaja soveltuu erityisesti pääkäyttäjä-roolissa toimiville. Klinikkaosuudessa saat mahdollisuuden esittää kysymyksiä Visman asiantuntijoille ja käyttövinkkejä, joiden avulla voit helpottaa omaa työtäsi.

Paikka ja aika: Ballroom 3, klo 13:00 – 14:30

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Visma L7/LTR -rajapintoihin liittyvät mahdollisuudet ja kehitykset

  • Datakonversiot ja massapäivitykset Visma L7:aan leikepöytäsiirroilla
  • Rajapintadatan sisällön määrittäminen
  • Excel – CSV -tiedostojen automaattinen generointi L7-rajapinnasta  

 

L7-pääkäyttäjätoimintojen uudet kehitykset

  • Suojaustasosta muistuttaminen
  • Community on nyt Eteinen ja uusi selain
  • Uudet päävalikon dashboardit
  • Käyttäjätunnuksen voimassaolo ja lukitus
  • Automaattiset muutosilmoitukset käyttäjille
  • ”Etkö muista salasanaasi” -toiminnallisuus
  • Sähköpostiasetuksiin linkkisääntö
  • Email for SaaS (sovelluspalvelu)
  • Tumma tila

 

 

Koe uuden teknologian LTR 

Kohderyhmä: Visma LTR on järjestelmä, joka sopii muun muassa asennus-, ylläpito- ja huoltopalveluita tarjoaville yrityksille. Työpajassa pääset kokemaan uuden teknologian LTR:n omin käsin! Paja sopii kaikille modernista työajan kirjaamisen ja laskutuksen työkalusta kiinnostuneille. Tervetuloa koekäyttämään uudistettua LTR:ää sekä keskustelemaan ja kyselemään järjestelmästä ja sen kehitystyöstä.

 

Paikka ja aika: Ballroom 1, klo 15:00 – 16:30

 

Tarkempi kuvaus / agenda

Uudistetun LTR:n kehitystyö on hyvässä vauhdissa. Toistaiseksi uudelta puolelta löytyy jo tutut Työnohjaus ja Työtapahtumat -sovellukset. Lisäksi uutuutena on Yritykset-sovellus, jossa pääset ylläpitämään yritysrekisteriä ja yhteyshenkilöitä. Tule kokemaan uuden teknologian LTR paikan päälle!

 

Työpajassa on mahdollisuus:

  • Päästä kokeilemaan uudistettua LTR:ää ja kaikkia sen sovelluksia. Voit muun muassa: 
    • Luoda Työnohjaus-sovelluksessa uusia myyntitilauksia ja lisätä myyntirivivejä myyjä-roolissa, perustaa huoltotilauksia ja tehtäviä sekä resursoida niitä työnjohtaja-roolissa sekä tarkastella omaa työlistaa ja tehdä kirjauksia omille tehtäville asentaja-roolissa. 
    • Tehdä työtapahtumakirjauksia ja tarkastella omia saldoja ja kertymiä Työtapahtumat-sovelluksessa. 
    • Lisätä, muokata ja tarkastella uusia yrityksiä ja yhteyshenkilöitä Yritykset-sovelluksessa.
    • Testata yleisiä uudistuksia, kuten suosikkeja ja tummaa tilaa sekä paljon muuta!
  • Kuulla vastauksia ennakkokysymyksiin.
  • Kysyä kysymyksiä, antaa palautetta ja käydä keskustelua järjestelmästä ja sen kehitystyöstä paikan päällä, asiantuntijoiden ja muiden järjestelmästä kiinnostuneiden kanssa.

 

Uusi LTR toimii selainpohjaisesti, joten voit käyttää sitä millä vaan laitteella, jolla pääset internetiin. Varaudu siis sellaisella laitteella, tai laitteilla, jolla haluat uudistettua LTR:ää kokeilla. 

 

 

Taloushallinnon ja myyntilaskutuksen ajankohtaiset asiat ja klinikka

Kohderyhmä:  Tämä työpaja on suunniteltu erityisesti myyntilaskutuksen, myyntireskontran ja taloushallinnon sovellusten käyttäjille. Kertaamme laskutuksen perusasioita ja esittelemme samalla myös uusia ominaisuuksia. Pääpaino on myyntilaskutuksessa ja myyntireskontrassa, ja nostamme esiin käyttövinkkejä näiden osa-alueiden tehostamiseksi. Työpajan klinikkaosuudessa saat suoran yhteyden Visman asiantuntijoihin, jotka vastaavat kysymyksiisi.

Paikka ja aika: Ballroom 2, klo 15:00 – 16:30

 

Tarkempi kuvaus / agenda:

Myyntilaskuprosessin läpikäynti sekä myyntilaskutuksen, verkkolaskutuksen ja myyntireskontran uudet ominaisuudet:

  • Myyntilaskuprosessi ja laskutuksen perustiedot
  • Myyntilaskutukseen liittyvien osapuolien yhteyshenkilöt ja niiden päivitys
  • Yritysrekisterin Myyntireskontratietojen Saatava-kentän päivitys ja päivityksen automatisointi
  • Finvoice verkkolaskutuksen ajankohtaiset asiat
  • Laskun eräpäivä nyt mahdollinen myös viikonloppuna
  • Henkilöasiakkaiden viivästyskorkoprosentti
  • Ostolaskurivien myyntihinnoittelu (LTR) ja laskutus
  • Laskujen tulostus ja alarajan ohitus – myös ajastus ja automatisointi
  • Myyntireskontra: laskun tekstit ja viitteet
  • Maventa Reskontavahdin uudet ominaisuudet ja Reskontravahdin asiakasluokituksen ylläpito suoraan Visma L7:sta
  • Suoritusten hyväksyntään käsittelijä-rajaus
  • Automatisointi: Uusi toistuvien tehtävien rytmijakso – kuukauden viimeinen päivä
  • Laskujen tulostuksen automatisointi tulosyksikkökohtaisesti
  • Osapuolitietojen päivitykset – uusien osapuolien lisääminen ja vaihto
  • Myyntilaskutuksen ja Myyntireskontran dashboardit  (DevExpressin dashboardit, päävalikon dashboardit ja sovellustason dashboardit)
  • Uusittu Viitteet-ikkuna

 

Muiden taloushallinnon sovellusten uudet ominaisuudet:

  • Taloushallinnon dashboardit
  • Arvonlisäverolaskelman tulostaminen
  • Automatisoinnin mahdollisuudet 
  • Taloushallinnon Rest rajapinnat 

 

Lisäksi työpajassa käydään läpi ennakkokysymyksiä.

Klinikka avoinna 16:00 – 16:30.

 

Luvassa on monipuolinen kattaus koulutussisältöjä ja vinkkejä järjestelmien tehokäyttöön. Ilmoittaudu nyt mukaan!

Ilmoittaudu mukaan tapahtumasivulta >

 

Pidätämme oikeuden muutoksiin ohjelman aikatauluissa.